×
  • واژه کلاسیک برگرفته از مکتب کلاسیسم و هرآنچه وام گرفته از ادبیات و هنر اصیل قرن هفدهم فرانسه است، با شنیدن واژه کلاسیک تلفیقی از زیبایی، اصالت و گذشته در ذهن تداعی می‌شود، هنری برآمده از ظرافت و قدمت که به وضوح در مبلمان کلاسیک دیده می‌شود.

    عناصر اصلی این مبل زیبایی، وقار و اصالت است که در جزئیات آن با تکنیکی منحصربه‌فرد قابل مشاهده است، در این مقاله تلاش می‌کنیم تا همه‌ی آنچه باید درباره دنیای مبلمان کلاسیک بدانید را در اختیارتان بگذاریم، پس در ادامه با پولیسانت همراه باشید.

    منظور از مبلمان کلاسیک چیست

    این مبلمان با طراحی حاصل از دوران رنسانس و نقش‌های ایتالیایی و فرانسوی همراه با اصالت و حفظ سنت‌ها برای زندگی امروز طراحی و ساخته می‌شوند.تمامی اجزای تشکیل دهنده آن الهام از گذشته است اما به خوبی توانسته است جایگاه ویژه‌ای در خانه‌ی ایرانیان داشته باشد طوری که با وجود این مبلمان در هر خانه‌ای، در نگاه نخست متوجه اصالت و زیبایی و خاص بودن محیط خانه خواهیم شد.مبلمان کلاسیک به مبلمان استیل و یا نیمه استیل هم شناخته می‌شود و در کنار زیبایی، راحتی را نیز به همراه دارد، این مبلمان در سایزهای کوچک و بزرگ تولید می‌شوند که با توجه به کوچکی خانه‌های امروزی، مبلمان کلاسیک کوچک و مدرن خواهان زیادی در بازار پیدا کرده است.در کلاف یا بدنه و چهارچوب مبلمان از نراد، راش، گردو و بلوط و برای روکش از روکش‌های طبیعی و چوب ماسیو استفاده می‌شود.هنگام خرید این مبلمان باید دقت کنید که از روکش‌های ملامینه و یا MDF و یا چوب سفید یا کاج استفاده نکرده باشند زیرا استفاده از متریال‌های نام برده در تولید مبلمان سبب کاهش کیفیت آن‌ها خواهد شد.برای مشاهده بیشتر محصولات روی لینک کلیک کنید.

    فرق مبلمان کلاسیک و استیل

    همانطور که ذکر شد مبلمان کلاسیک همان مبلمان استیل و یا نیمه استیل هستند و تفاوتی آن با مبل سلطنتی در استفاده از منبت‌کاری و دقت به جزئیات و کنده‌کاری در ساخت مبل کلاسیک است و به دلیل استفاده بیشتر از منبت‌کاری از چوب بیشتری هم در ساخت مبل کلاسیک استفاده می‌شود.

    فرق مبلمان کلاسیک و راحتی

    این مبلمان تفاوت‌های بسیاری با مبلمان راحتی دارد و اصلی‌ترین تفاوت در طراحی مبلمان است یعنی طراحی ساده و راحت مبلمان راحتی در مقابل طراحی پیچیده و کلاسیک این نوع مبلمان.

    این امر سبب قیمت پایین‌تر مبل راحتی نسبت به کلاسیک می‌شود و به دلیل حجم متریال استفاده شده در مبلمان، مبل راحتی وزن کمتری نسبت به کلاسیک دارد و در نهایت راحتی قرارگیری و هماهنگی مبل راحتی در منزل نسبت به کلاسیک است.

    مراحل ساخت مبلمان کلاسیک

    مراحلی که برای ساخت این مبلمان اجرا می‌شود عبارتند از:

    • نجاری و منبت‌کاری و کلاف‌بندی
    • رنگ و ورق‌کاری
    • رویه کوبی

    منظور از کلاف مبلمان کلاسیک چیست

    هنگام خرید مبلمان شاید برخی فروشندگان اجازه بررسی کلاف مبلمان را ندهند و نمی‌توان جنس چوب، پوسیدگی و ترک احتمالی کار را تشخیص داد در این صورت بهتر است به صدای غژغژ مبل گوش دهید، صدای غژغژ حاکی از کیفیت پایین کلاف، تراز نبودن پایه‌ها و نقص در اتصالات مبل است.

    انواع چوب در ساخت مبلمان کلاسیک

    نوع و کیفیت چوب در ساخت مبل نقش بسیار مهمی دارد. سختی چوب ویژگی است که سبب تمایز چوب‌های از یکدیگر می‌شود. هرچه از چوب باکیفیت‌تری در ساخت مبلمان استفاده شود در نتیجه، منبت‌کاری و طراحی و نقوش به بهترین شکل نمایان خواهند شد و هرچه شاهد بهترین منبت‌کاری و نقش و طرح باشیم یعنی چوب از کیفیت بالایی برخوردار است.

    در ساخت مبلمان می‌بایست از بهترین و مرغوب‌ترین چوب‌های استفاده شود و آنچه این مبلمان را از دیگر مبلمان در کنار اصالت و زیبایی جدا می‌کند همین کیفیت چوب استفاده شده در ساخت مبلمان است، چوب‌های راش، گردو، نراد، روس و توسکا در ردیف بهترین چوب‌ها در ساخت این مبلمان هستند.

    چوب‌های نام برده شده عمر بالایی دارند و حشرات و یا مورچه‌ها را به خود جذب نمی‌کند.

    برای اطلاع از جدیدترین محصولات، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

    رنگ مبلمان کلاسیک

    رنگ‌آمیزی این دست مبلمان همچون ظاهرش خاص است و باید با دیگر اجزای مبل هارمونی داشته باشد. از پرطرفدارترین رنگ‌ها می‌توان به رنگ‌های کرم، بژ، خاکستری و قهوه‌ای مایل به زرد و صدفی اشاره کرد، بهتر از قبل از خرید مبل درباره هماهنگی رنگ‌ها و ویژگی‌ها و تاثیر آن‌ها بر روان مطالعه کنید تا بتوانید بهترین را انتخاب کنید.

    استفاده از فوم سرد در مبلمان کلاسیک

    یکی دیگر از نکاتی که حین خرید مبلمان باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید اسفنج و فوم استفاده شده در ساخت مبلمان است، از انواع فوم و اسفنج می‌توان به اسفنج ۳۰  یا ۳۵  کیلویی، فوم سرد و فوم گرم اشاره کرد، در ساخت مبلمان کلاسیک باید از فوم سرد استفاده شود زیرا این فوم در مقایسه با دیگر فوم‌های موجود از کیفیت بیشتری برخوردار است.

    پس از بلند شدن از روی مبل، فوم سرد به سرعت به حالت اولیه خود برمی‌گردد. در صورتی که می‌خواهید از کیفیت فوم استفاده شده اطمینان حاصل کنید دقت کنید که پس از بلند شدن از روی مبل، فوم به سرعت به حال اولیه برگردد، اگر در روند بازگشت فوم به حال اولیه تاخیر وجود داشت باید به کیفیت فوم شک کرد.

    بهترین پارچه برای مبلمان کلاسیک

    پارچه و رنگ آن تاثیر به سزایی در زیبایی و جلوه و کیفیت مبل دارد. در ارتباط با پارچه مبل کلاسیک باید به ضخامت و کیفیت و مقاومت پارچه بسیار دقت کرد چرا که انتظار می‌رود ماندگاری و رنگ پارچه مبل حفظ در گذر زمان حفظ و پوسیده نشود.

    پارچه ساتن، مخمل، جاسمین، پورشه و شانل پارچه‌هایی هستند که بیشترین استفاده را در ساخت مبل کلاسیک دارند. پارچه‌های ساتن و شانل به دو دسته‌ی تولید داخل و ترکیه تقسیم می‌شوند اما به دلیل کاهش هزینه‌ها و مقرون به‌صرفه بودن قیمت نهایی از پارچه‌های ایرانی در پروسه تولید مبل استفاده می‌شود.

    درباره پارچه مخمل باید گفت که تولیدات کشور چین و ترکیه در دسترس است اما باز به دلیل هزینه‌ها از پارچه‌ی چینی استفاده می‌شود اما این به این معنا نیست که کیفیت پارچه‌های چینی پایین است.

    پارچه‌های چینی زیادی در بازار با نام ترک به فروش می‌رسند اما نکاتی وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توانید کیفیت پارچه را سنجید، این نکات به شرح زیر هستند:

    • به دوخت پارچه دقت کنید، هرچه کیفیت پارچه پایین‌تر باشد سوراخ حاصل از دوخت نمایان‌تر است.
    • درباره پارچه‌های مخمل، به هنگام دست کشیدن در جهت خلاف خواب پارچه، پرزهای پارچه نباید دچار بهم ریختگی شود.
    • جدا شدن پرزهای پارچه از پارچه به سبب ناخن کشیدن حاکی از کیفیت پایین پارچه است.
    • هرچه پارچه کشسانی کمتری داشته باشد کیفیت بالاتری دارد.

    طراحی و منبت کاری مبلمان کلاسیک

    طراحی و ساخت و انتخاب رنگ چوب و پارچه این مبلمان کاری کاملا حرفه‌ای و تخصصی است، هماهنگی کلاف و پارچه هم از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

    به دلیل منبت‌کاری باید از چوب‌های بسیار مرغوب و منعطف استفاده کرد، تقارن، ظرافت و زیبایی از نکات اصلی انجام منبت‌کاری در ساخت بدنه، پایه و تاج مبلمان کلاسیک است.

    عوامل موثر در قیمت مبلمان کلاسیک

    مبلمان کلاسیک قیمت بالاتری نسبت به دیگر مبل‌ها دارند و سه عامل اصلی این افزایش قیمت عبارتند از:

    • چوب و کلاف با کیفیت و مرغوب
    • پارچه مرغوب و مقاوم
    • ظرافت و منبت‌کاری

    هرچه از چوب و پارچه‌ی با کیفیت‌تری در ساخت مبلمان استفاده شود به طبع دارای قیمت بالاتری خواهد بود.

    انواع مبلمان کلاسیک

    مبلمان کلاسیک بسته به مدل ساخت و کشور تولیدکننده به انواع مختلفی تقسیم می‌شود:

    • مبلمان کلاسیک دسته منبتی
    • مبلمان کلاسیک راحتی
    • مبلمان کلاسیک ترک
    • مبلمان کلاسیک فرانسوی
    • مبلمان کلاسیک ایتالیایی

    مبل کلاسیک ترک، فرانسوی و ایتالیایی همچون مبلمان کلاسیک مدل بوگاتی در دسته‌ی بهترین و با کیفیت‌ترین مبلمان قرار دارند و در نتیجه گرانترین مبلمان هستند.

    مبلمان کلاسیک راحتی همان ویژگی‌های همیشگی و ثابت مبل کلاسیک را داراست صرفا از راحتی بیشتری برخوردار و کمی مدرن‌تر است.

    مبلمان کلاسیک دسته منبتی هم به دلیل دسته‌های منبت‌کاری شده و ظرافت بیشتر نسبت به دیگر مدل‌های مبل کلاسیک از قیمت بالاتری داراست.

    خرید هر چیزی نیاز به مشاوره و تحقیق دارد به ویژه مبلمان، مبلمانی که علاوه بر هزینه‌ی مناسب و کیفیت خوب، ماندگاری بالایی نیز داشته باشد. مجموعه‌ی مبلمان کلاسیک پولیسانت آماده ارائه‌ی بهترین و به روزترین مبلمان کلاسیک با بالاترین کیفیت در خدمت شماست.

     

    مقالات مرتبط

    تعداد دیگاه های زباله دان برای این پست : 0 کامنت

    بدون دیدگاه برای پست " همه چیز درباره مبلمان کلاسیک "

    شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید